Page Header

 

   QUICK MENU
   Focus & Scope
   Editorial Team
   Reviewer Team
   Author Guidelines
   Peer Review Process
   Online Submissions
   Publication Ethics
   Indexing
   Important Date
   Plagiarism Checker
   Author Fees
   Copyright
   Journal History

 

  Accreditation Certificate 

   Supported by:

   TEMPLATE IN INDONESIAN

   TEMPLATE IN ENGLISH

   ABSTRACTING AND INDEXING

  VISITORS

Flag Counter

  VISITORS STAT
User
Language
Journal Content

Browse
  • By Issue
  • By Author
  • By Title
  • Other Journals
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
  • Home
  • About
  • Login
  • Register
  • Search
  • Current
  • Archives
  • Announcements
Home > Archives > Vol 4, No 2 (2022)

Vol 4, No 2 (2022)

MATHEMA

DOI: https://doi.org/10.33365/jm.v4i2

Table of Contents

Articles

Meta Analisis Penggunaan Model PBL Guna Meningkatkan Kemampuan Literasi Matematika Siswa
DOI : 10.33365/jm.v4i2.2018
Oto Iskandar Dinata
PDF
67-76
Penerapan Model Pembelajaran Probing Prompting untuk Meningkatkan Keaktifan Belajar Matematika Kelas X MA Ahsanul ’Ibad Taman Fajar
DOI : 10.33365/jm.v4i2.2068
Siti Nurjanah, Siti Mutmainah, Astri Setya Wati
PDF
77-83
Kesalahan Representasi Siswa kelas III Sekolah Dasar pada Materi Pecahan
DOI : 10.33365/jm.v4i2.2089
Lalu Saparwadi
PDF
84-93
Analisis Kesulitan Belajar Matematika Materi Bangun Datar di SDN 2 Mantingan Jepara
DOI : 10.33365/jm.v4i2.2095
Milkhaturrohman Milkhaturrohman, Sastya Da Silva, Ahmat Wakit
PDF
94-106
Metakognisi Dalam Pemecahan Masalah Matematika Pada Siswa Kelas VIII SMP
DOI : 10.33365/jm.v4i2.2124
Kanaya Tabitha Wulansari, Rohana Rohana, Marhamah Marhamah
PDF
107-117
Linguistik Matematika: Suatu Pendekatan untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Non-Rutin Secara Matematis
DOI : 10.33365/jm.v4i2.2142
Sugama Maskar, Nicky Dwi Puspaningtyas, Dian Puspita
PDF
118-126



Creative Commons License

Articles in Jurnal Mathema are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.